Professioneel adviesgesprek

 

Bij de dokter!

 

Stel je gaat naar de dokter. Je komt zijn spreekkamer binnen, je begroet elkaar, je gaat zitten en vertelt dat je pijn hebt aan je arm. De dokter begint dan gelijk aan je arm te trekken, te buigen, te wrijven of te knijpen. 

Uhhh, wat klopt hier niet? Je verwacht op z’n minst dat hij vraagt waar je arm pijn doet. Of je een idee hebt waardoor die pijn is ontstaan. Of je die pijn al lang hebt of pas kort. Vrij normaal dat ie dat vraagt, niet? 

 

Bij de kapper!

 

Stel je gaat naar je kapper. Je komt de kapsalon binnen, je begroet elkaar, gaat zitten en de kapper zit gelijk met zijn handen in je haar. Voor dat je het weet zie je de schaar door je haar gaan. En krijg je net niet dát kapsel dat je graag zou willen. Uhhh, wat klopt hier niet?

 

Net als dat je van een dokter het normaal vindt dat hij uitgebreid vragen stelt mag je dat ook van je kapper verwachten. Ik bedoel iets meer vragen dan de standaard vragen als; “hetzelfde kapsel als de vorige keer?” of  “je vindt je kleur nog goed?”

 

Bij Trudy’s Haarstudio! 

 

Tijdens een professioneel advies gesprek worden vragen gesteld om jou dat kapsel te geven waar jij helemaal enthousiast van wordt. Vragen als; "hoeveel tijd wil en/of kan je in de ochtend besteden aan je haar?", "hoe vaak was je je haar?" "föhn, krul of stijl je je haar na het wassen?", "doe je aan sport en hoe vaak sport je?", "wat wil je absoluut niet met je haar?". En nog meer vragen. Al deze vragen zijn nodig om te weten wat jij wel of niet graag wil met je haar en je een goed advies te kunnen geven. 

 

Dat is waarom in Trudy’s Haarstudio tijd wordt besteed aan een professioneel adviesgesprek. Ben jij nieuw, zal het gesprek iets langer duren, kom je met regelmaat kan het kort zijn. Kom je regelmatig en je wil iets anders of ik denk dat iets anders nog leuker voor je zal zijn, duurt het professioneel advies gesprek weer een beetje langer.